نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد > اخبار پژوهش > مدرس حوزه علمیه قم: جامعه بیش از پیش به تبیین سبک زندگی اسلامی نیازمند است
۱۰۸ بازدید

برگزاری آئین "وداع با ماه خدا" در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد

مدرس حوزه علمیه قم: جامعه بیش از پیش به تبیین سبک زندگی اسلامی نیازمند است

آئین “وداع با ماه خدا” با حضور حجت‌الاسلام میرمعزی، مدرس و مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم، اساتید و دانشجویان در مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام میرمعزی، مدرس و مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در این آئین گفت: جامعه بیش از پیش به تبیین سبک زندگی اسلامی نیازمند است و این مساله نه تنها در ایران بلکه در دنیا مطرح است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مساله سبک زندگی اسلامی را، نخستین بار در استان خراسان شمالی مطرح نمودند، سبک زندگی اسلامی کارگشا است و باید بیش از پیش به این مقوله و تبیین آموزه ها، موازین و رهاوردهای آن پرداخت.

حجت‌الاسلام میرمعزی ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی و قرآنی برای همه مسائل بشر و همچنین مسائلی چون افسردگی و اضطراب که بشر امروزی با آن درگیر است، راهکار وجود دارد که باید در همین نشست‌های دانشگاهی به آن پرداخت و در جامعه تسری داد.

وی گفت: به عنوان مثال برای استرس و اضطراب در آیه ۶۲ سوره بقره آمده است: “إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ؛ در حقیقت کسانى که [به اسلام] ایمان آورده و کسانى که یهودى شده‏ اند و ترسایان و صابئان هر کس به خدا و روز بازپسین ایمان داشت و کار شایسته کرد پس اجرشان را پیش پروردگارشان خواهند داشت و نه بیمى بر آنان است و نه اندوهناک خواهند شد.”

حجت‌الاسلام میرمعزی ادامه داد: بنابراین طبق آیه قرآن، کسانی که مومن بوده و اهل عمل صالح هم باشند، اینها نه خوف و استرس و نه اندوه و ناراحتی‌های شدید دارند.

وی افزود: بنا به آموزه‌های قرآن، یکی دیگر از مواردی که موجب می شود استرس و اضطراب از وجود ما بیرون برود صدقه بی‌منت و اذیت است که در سوره بقره آیه ۲۶۲ در این رابطه آمده است: “الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ لَا یُتْبِعُونَ مَا أَنْفَقُوا مَنًّا وَلَا أَذًى لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ؛ کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى کنند، سپس در پى آنچه انفاق کرده‏‌اند، منّت و آزارى روا نمى‌دارند، پاداش آنان برایشان نزد پروردگارشان (محفوظ) است‏، و بیمى بر آنان نیست و اندوهگین نمى‌‏شوند.”

مدرس اعزامی از حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه نماز خواندن و زکات دادن از موارد دیگری است که موجب کاهش غم و اندوه می‌شود، افزود: در آیه ۲۷۷ سوره بقره به این مهم تاکید شده همچنین باید توجه داشت آنچه مدنظر است برپا کردن نماز و نه تنها خواندن آن است.

حجت‌الاسلام میرمعزی همچنین با تاکید بر اینکه سبک زندگی قرآن و دین ما در خصوص ازدواج کردن قابل بررسی است و باید بیش از پیش تبلیغ و تبیین شود، افزود: در موازین دین ما ازدواج سنت پیامبر(ص) است و طبق آیات و روایات، انسان با ازدواج، دینش کامل می‌شود و خداوند روزی می‌دهد، حال آنکه سبک زندگی غرب در خصوص ازدواج و روزی، صرفا بر مبنای درآمد و مادیات است.

وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: وداع با ماه مبارک رمضان نباید وداع با قرآن باشد بلکه باید زندگی‌های ما همواره قرآنی باشد زیرا قرآن شفا و نسخه پیروزی و آرامش بشریت است.

وی  تاکید کرد: در نشست‌های دانشگاهی باید بیش از پیش به مقولات سبک زندگی و آموزه‌های بین رشته ای قرآن پرداخته شود و دانشگاه محفل تبیین این آموزه‌ها و تسری به جامعه باشد.

آئین “وداع با ماه خدا” با همکاری مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا