نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد > اخبار پژوهش > نگاه علمی و شور و نشاط در دانشگاه فرصتی مغتنم برای کار فرهنگی است
۱۲۰ بازدید

برگزاری جشن نیمه شعبان در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد

نگاه علمی و شور و نشاط در دانشگاه فرصتی مغتنم برای کار فرهنگی است

ایسنا/خراسان شمالی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی گفت: دو ویژگی نگاه علمی و شور و نشاط دانشجویی، فرصتی مغتنم برای اجرای امور فرهنگی در دانشگاه است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام گوهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی در جشن نیمه شعبان که با حضور دانشجویان و اساتید در مرکز آموزش علمی _ کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اصل کار ما در دانشگاه است و اینکه می‌گویند دانشگاه سرمنشا همه تحولات است و همه اتفاقات در جامعه از دانشگاه شروع می‌شود به این دلیل است که در آنجا مسائل علمی و دقیق و عالمانه بررسی می‌شود و از سویی با شور و انرژی دانشجویی همراه است.

نگاه علمی و شور و نشاط در دانشگاه فرصتی مغتنم برای کار فرهنگی است

وی ادامه داد:  بنابراین ما باید در دانشگاه تلاشمان را بیشتر کنیم زیرا افراد هم برای کار علمی و هم برای کار فرهنگی نشاط بیشتری دارند پس باید این فرصت را قدر بدانیم.

حجت الاسلام گوهری افزود: در مباحث سبک زندگی و کلاس‌های قبل و بعد ازدواج، پخش مستند در حوزه‌های مسائل سیاسی روز، فرهنگی، مباحث جهانی و …، اردوهای دانشجویی، اردوهای جهادی و بازدیدهای علمی و آموزشی آمادگی حمایت و همکاری وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه کارهای جهادی، بیشتر دانشجویان مراکز علمی کاربردی اهل تخصص و حرفه هستند و می‌توانند در این زمینه خدمت ارائه دهند به عنوان مثال دانشجویان یکی از مراکز، در  مهارت‌آموزی در زمینه پنل‌های خورشیدی به مددجویان کمیته امداد پیشگام شده اند که اینگونه می‌توان از ظرفیت های مراکز علمی کاربردی در اردوهای جهادی استفاده کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی در ادامه گفت: برای شب نیمه شعبان توصیه های فراوانی شده و در روایت آمده است که مثل شب قدر اهمیت دارد و برای رقم خوردن سرنوشتی خوب در یک سال، باید قدر شب نیمه شعبان را دانست که این شب با ولادت امام زمان(عج) نیز ویژگی‌های بیشتری پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام گوهری ادامه داد: معنی انتظار فرج، انجام عمل نیکو است و هر یک از ما باید برای برپایی عدالت در جامعه که به دست حضرت صاحب‌الزمان (عج) رقم خواهد خورد گامی برداریم.

الهام آزادزاده، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد نیز در این آیین بر ضرورت اجرای کار فرهنگی در مراکز علمی کاربردی تاکید کرد و گفت: این نگرانی وجود دارد که اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مراکز به حلقه‌ای مفقوده تبدیل شود.

نگاه علمی و شور و نشاط در دانشگاه فرصتی مغتنم برای کار فرهنگی است

وی افزود: همواره تاکید می‌شود که در همه امور حتی اجرای پروژه‌های عمرانی، پیوست فرهنگی لحاظ شود بنابراین تردیدی نیست که اجرای برنامه‌های فرهنگی در پیوست امور آموزشی، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

آزادزاده گفت: در اجرای امور فرهنگی به دانشجویان دست یاری می‌دهیم تا برنامه‌ریزان، مجریان و بازیگردانان برنامه ها، خود دانشجویان باشند و در نتیجه اقبال به برنامه ها از سوی آنان نیز تقویت خواهد شد.

وی افزود: مناسبت‌های عید و شادی بویژه عید سعید نیمه شعبان، بهترین فرصت برای گردهمایی دانشجویان و اجرای برنامه های فرهنگی است.

در این آیین که اجرای موسیقی مقامی و مولودی خوانی توسط دانشجویان از جمله برنامه‌های آن بود، از دانشجویان منتخب مسابقات ورزشی و فرهنگی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا